Tur=Otur

Imorse när jag vaknade var jag så jävla trött på att ligga i sängen, solen sken utanför mitt fönster och jag ville inte ens tänka tanken av att sitta inne även fast jag hade jätte ont i halsen, så jag gick och dushade och fixade till mej för en lung dag på stan med mamma :)
Det första vi köpte när vi kom ut var halstabletter (strepsils) till mej på apoteket, annars hade jag nog inte stått ut!! :O
Idag var våra planer så att vi skulle hitta en "bal" klänning till mej och det gjorde vi också!!! I den första affären vi gick in på. Klänningen är rosa och har tre volanger och den slutar vi knäna :) jätte fin :D!! Vi gick in på MQ senare och vad hittade man där då?? jo en avslutningsklänning!!! Den var vit med ett svart band i midjan, ibland måste man ha tur när man har otur ;P 
När vi kom hem igen så väntade vi på att Sven skulle komma hem så att vi kunde ta hans bil för att åka till sjukhuset. Jag hade ju upptäckt att jag hade fetaste med vita blåsor i halsen som gjorde jätte ont :S
Vi åkte till sjukhuset där dom skickade oss vidare till en vårdcentral där dom var lite...anorlunda ;) jag fick hjälp ganska snabbt av en utlänsk så man fattade typ inte vad hon sa. Det man förstod av det hon sa var att jag hade bakterie infektion men hon var inte säker på om det var halsfluss, men att jag skulle få pencelin eftresom jag hade så stora blåser och såklart för att jag hade ont. Av någon anledning behövde jag ta blodprov i fingret också, och senaste gången jag gjorde det tyckte jag att det gjorde så ont ( men jag var i och försej ganska lite då), så jag var lite rädd faktiskt ;) Men som tur var kändes det inte ens :D
För att vi skulle få pencelinet var vi tvungna att åka till eurostop och när man ändå är där passade man på att köpa ett par örhängen och en ring som matchade till min balklänning ;) 

Även fast jag har haft ont i halsen hela dagen har det varit en lyckad och mycket rolig dag med mamma. Jag vill också tacka mamma tusen gånger för allt jag fått idag och för allt du ger mig, inte bara saker utan din kärlek. Du är världens bästa mamma<3
puss puss      










Kommentarer
Postat av: Anonym

fina klänningar ;) <3

2010-05-23 @ 13:28:47
Postat av: mattias

fina klänningar ;) <3

2010-05-23 @ 13:30:05
Postat av: mamma

Tack gumman, ja det var en mysig dag

2010-05-26 @ 14:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0