Höll på att drunkna!!

Hej på er :) Idag har jag varit i badhuset med klassen på idrotten :) Vi skulle simma längder och träna livräddning.
Jag började med att simma längderna, vi skulle simma 8 läger=200 meter, inte så svårt och defenetivt inte jobbigt så jag bestämde mej för att jag skulle smöra lite för läraren så jag simmade 1000 meter istället :P (haha nej jag skoja det var inte för att smöra för läraren);)  

Sen skulle jag göra livräddningen och då skulle man göra såhär:
Man skulle börja från ena änden av basängen och simma till den andra med en livboj framför sej som man sen skulle använda till att boxera sin kompis( i mitt fall Sandra) som var i andra änden ;) (hänger ni med?) När man var framme vid sin kompis skulle man först simma ner på botten och "rädda" en docka,  efter det skulle man lägga kompisen i livbojen och simma tillbaka med honom/henne ;)
Jag tyckte det  var lätt, vi hade ju gjort det förut så man viste ju hur man skulle göra. Och jag tyckte Sandra skötte sig bra när hon skulle rädda mej, för jag lever ju fortfarande :D 

Jag och Sandra var dom som gjorde livräddningen sist av alla, så Magnus, våran idrott lärare, bad mej att ta upp dockan på land. Så jag drog upp den över ytan för att han sedan skulle ta imot den. När jag höll den över ytan sa han att jag skulle försöka lyfta upp den över kanten och upp på land för att se om jag klarade av det!!! och jag höll ju på att DÖ! Kanten var typ 30 cm över ytan och jag var på det djupaste så jag hade inget fotfäste, och desutom vägde dockan ton. Så när jag låg där i vattnet och försökte få upp den där jävla dockan var jag tvungen att gå under vattnet med dockan över mej.
Jag trodde jag skulle drunkna och Magnus hjälpte inte till ett dugg även fast jag sa att jag ville ha hjälp. Tillslut hjälpte han mej, men samtidigt som han hjälpte mej sa han: då vet jag att vi inte ska skicka ut dej för att rädda någon :P
Jag hoppas för eran skull att ni inte har en lika idiotisk lärare som jag har haha :P
puss puss


Kommentarer
Postat av: mamma

knäpp lärare:( men du är ju som en säl i vattnet så du kommer att kunna rädda någon om det behövs det är jag helt säker på. kram mamma

2010-01-18 @ 22:42:09
Postat av: Anonym

Va försiktig med att kalla en lärare idiot, speciellt på en blogg.. ha det bara i åtanke.

kram claes

2010-01-20 @ 17:24:49
Postat av: sarah

ja men han får ju hjälpa mej när jag behöver. men okej det kanske inte är så jätte shysst ;) kram

2010-01-20 @ 17:35:24
URL: http://halmstadsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0